måndag 10 januari 2011

Sju saker om mig

Nu är tanken att jag ska skriva sju saker om mig själv. Åh, det är så himla svårt att komma på roliga och intressanta saker, men jag gör ett försök!

Ett.
Jag har väldigt dålig syn. Jag fick glasögon när var var åtta år och när jag var fjorton bytte jag till linser. Nu när jag är van vid linser så tycker jag att glasögon är jättejobbiga.

Två. Jag älskar att köra skoter och köpte en alldeles egen förra vintern.

Tre. Jag dricker inte alkohol och har inga planer på att göra det heller.

Fyra. Jag är bra på att tänka dåliga saker om mig själv, vilket leder till att jag tror att andra också gör det.

Fem. Jag har gult bälte i karate, men satsar på svart någon gång i framtiden.

Sex. Jag blir lätt stressad eller nervös.

Sju. Jag älskar djur, speciellt hundar och hästar. Jag och min familj har en norrbottenspets som heter Tello. Jag saknar honom jättemycket när jag inte träffar honom. Jag har ridit på ridskola i fyra år och hållit på med hästar sedan jag var tio, de ligger mig varmt om hjärtat.


Jag och Pärlan (Pearl Nevele), min första sköthäst. Bilden är tagen i mars 2006.
Jag var 12 år och Pärlan var 21. Vi hade just varit ute i skogen med släde och mamma var med.

3 kommentarer:

Louise sa...

Så himla himlans fin och bra lista!
Punkt fyra: du borde inte tänka dåliga saker om dig själv! Du är hur fantastisk som helst Åsa, och om du någon gång tvivlar på det tänk på lite på det där jag skrev i kortet till din födelsedag i somras! Jag tycker fortfarande så om dig. Du är verkligen ur-bra!

Camilla sa...

Gulle Åsa, du är ju så fantastisk!
Påminn dej själv om det varje morgon, Just Du är ju Unik, och ingen är som Du!

Inger sa...

Jag kan räkna upp många roliga och positiva saker om dej, min favoritdotter <3