söndag 9 januari 2011

Det kanske räcker så?

Jag har en väldigt stark känsla av att jag inte har åstadkommit särskilt mycket idag. En känsla som präglas av ett visst missnöje. Det började nog med att jag sov lite för länge i morse. Längre än jag hade tänkt alltså, vilket egentligen inte gjorde något eftersom jag inte hade någon tid att passa. Sista dagen på jullovet. Man kanske inte behöver åstadkomma så mycket på jullovets sista dag, egentligen? Det är bara dumt och onödigt att den där lilla missnöjda känslan infinner sig då. Jag har ju faktiskt hunnit städa lägenheten, duscha, uträtta några ärenden på stan, både fika och äta middag med Erik och umgås med honom ett bra tag, städa lite i mina lådor och skåp, förbereda en blocket-annons och smakat mitt nya té. Och, jag menar, det kanske räcker så? Jag kanske inte behöver uträtta stordåd varenda dag?

1 kommentar:

Camilla sa...

Du har ju hunnit jätte mycket!