torsdag 25 november 2010

Låt oss dansa

Jag har nästan glömt bort hur man skriver blogg. Men jag kan ju alltid skriva såna där saker som att det drar kallt från fönstret jag sitter bredvid, och att det dessutom är förbaskat kallt ute. Såna saker finns det alltid att skriva om. Och att det aldrig blir någon ordning på min rygg. Vet ni vad, det känns ungefär som att någon sitter där inne och bankar och sliter för kung och fosterland under en stor del av min vakna tid. Inte kul, det tär på krafterna.

Vad som däremot är/har varit/kommer bli riktigt kul är hela den här veckan. Precis en sån där vecka som måste klämmas in mellan alla andra, som en liten andningspaus. Jag är less på att skolan tar upp stora delar av min fritid. Därför har jag jobbat som ett djur förra veckan för att kunna ägna tid åt roligare saker den här veckan.

Jag har svårt för att koppla bort allt jobbigt, ens för några timmar. Jag är expert på att låta det ligga och gnaga i bakgrunden hela tiden. Det är något jag måste jobba på. Så idag och imorgon gör jag veckans sista ryck, sedan ska jag koppla av och njuta av en helg helg tillsammans med Eric. Låter bra, tycker jag.

Inga kommentarer: