lördag 17 juli 2010

Mykonos

Under min lediga onsdag körde jag moped till Hollsvattnet (6 mil) och hade en underbar fortsättning på dagen! Det var 28 grader varmt i skuggan, så jag och Eric och Johan badade både i Bränntjärn och i Hollsvattnet. Eric simmade till Storholmen och tillbaka i en väldans blåst medan jag, Johan och Robin rodde båten bredvid. På torsdagen var vi in till stan en sväng, gjorde några ärenden och hälsade på Erics mormor. Jag hittade en tröja med en giraff på och en kofta som bokstavligt talat ropade på mig direkt när jag klev in på H&M. När vi kom hem solade vi på studsmattan en stund, badade med Kristin och sköt med salongaren. Tänk om alla dagar vore som de här två dagarna har varit. Helt fantastiska och utan en enda tråkig tanke. Den 6 mil långa hemfärden (på moppen) på kvällen var kanske mer åt det tråkiga hållet. Det blev kallare och kallare och jag kunde knappt röra händerna när jag kom fram. Bensinen räckte inte, så jag fick åka in i Älvsbyn och tanka. När jag kom hem tog jag en varm dusch och gjorde mackor och varm choklad - väldigt klassiskt, och väldigt väldigt gott och bra på alla sätt och vis! Bertil ringde och sa att jag inte skulle jobba idag (fredag). Så helt oväntat blev jag alltså ledig idag också. När solen tittade fram la jag mig ute och lyssnade på musik och i övrigt har jag sprungit en löparrunda runt Bredsel, bakat jättegoda hallonmuffins med Carina och ätit jättegod lax med färskpotatis och romsås! Den här dagen blev med andra ord inte heller så tokig, och nu ska jag lägga mig och ladda batterierna inför imorgon, för då jobbar jag. Fyra dagar kvar nu!

Och så lite studsmattebilder från Hollsvattnet!





2 kommentarer:

Linnea sa...

Taack söta du, vad glad jag blir:)<3 Och vilka härliga bilder!!

Eric sa...

Bilderna blev ju kanon!:D Synd att vi glömde både bensin och handskar till dig..