söndag 11 juli 2010

Nedräkningen har börjat

Efter två lugna dagar i Hollsvattnet med sol, bad, bio och kubb tog jag med mig Eric till Vidsel. Han har varit här hela helgen trots att jag har jobbat. Det är så skönt att kunna kasta sig i hans famn när man kommer hem efter en tung arbetsdag! På kvällarna har vi spelat kort, sett en film och badat i Döda Fallet i Storforsen. Helt underbart! Och idag blev jag glatt överraskad mitt under arbetsdagen, då mamma, Erik, Eric, Camilla, Thomas, Johan, Emil, Anneli och Pelle kom till Skogsälvan för att fika/äta! Oj, vad paff jag blev! Helt förvirrad, men samtidigt jätteglad! Det var mina bästa gäster hittills! I övrigt har bara några enstaka bekanta visat sig där, vi har mest turister på besök. Mycket folk från södra Sverige. Jag skulle kunna berätta hur mycket som helst men känner mig så trött just nu, har jobbat hela dagen och sprungit 5 km på kvällen. Jag jobbar två dagar till och sedan är jag ledig på onsdag och torsdag. Jag måste säga att jag längtar helt otroligt mycket tills jag har jobbat klart! Man skulle kunna säga att jag slutar jobba den 20 juli, för efter det ska jag bara jobba ett par enstaka dagar i augusti. Nedräkningen till den 20 juli har börjat! 9 dagar kvar, varav 7 arbetsdagar - sen är jag FRI!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var verkligen roligt att se dej i en för mej helt ny roll idag. Proffsig! Den gäst som inte känner dej kan tro att du har jobbat där hur länge som helst:) Samtidigt vet jag ju hur mycket jobbet sliter, och hur mycket du längtar efter längre ledighet.

Camilla sa...

Det var jätte roligt att få komma och överraska dej på arbetet. Det är ett så mysigt ställe Skogs Älvan.