tisdag 29 juni 2010

Ur min synvinkel

Nu när jag jobbar kl 11-18 används mina lediga timmar på ett sätt som känns ovant. Det känns som att jag knappt har några lediga timmar alls. Dagens första timmar används till att varva upp och dagens sista timmar till att varva ner, däremellan jobbar jag. Jag hinner inte göra så överdrivet mycket annat. Jag vet inte om det passar mig eller inte - förmodligen inte, vilket får mig att undra vilket slags jobb som egentligen skulle passa mig bäst - men jag gillar jobbet och Skogsälvan är kanon! Och så kommer jag ju att vara ledig några dagar då och då. Faktiskt så är det mest min rygg som tar stryk av det här. Den känns öm, stel och konstig. Jag tror inte att jag kommer att göra någon längre karriär inom restaurang- och värdshusbranshen, men jag ser det definitivt som en bra erfarenhet! En personlig utveckling, framför allt med tanke på hur mycket nytt folk jag träffar.

Jag tänker så otroligt mycket och det finns så mycket som jag skulle vilja dela med mig av. Varje kväll skulle jag kunna fylla sida efter sida med alla mina funderingar, men tyvärr är det varken något jag hinner med eller prioriterar. Tankarna får fortsätta trängas i mitt huvud, tills vidare.

3 kommentarer:

Camilla sa...

Tänk på att ha bra skor på fötterna, och armarna nära kroppen när du bär något. du vet ergonomi ;D, kram.

Inger sa...

Mer ergonomi: håll ryggen rak i alla lägen, lyft med benmusklerna! När du får tid, sitt ner och lägg upp fötterna högt en stund.

Jessica sa...

Du kan alltid dela dina tankar med mig :-) <3