måndag 5 juli 2010

Utan dina andetag

Just nu är jag nöjd med min tillvaro. Jag sitter ute i hammocken på mammas altan med Tello vid fötterna och datorn i knäet. Klockan är åtta på kvällen och det är fortfarande minst tjugo grader i skuggan. Jag slutade jobba för två timmar sedan och har ätit våfflor här på altanen med mamma och Erik. Har precis bokat biobiljetter åt mig och Eric. Vi ska se Eclipse på torsdag - äntligen! Alla säger att den är så bra, och jag har ju läst alla Twilight-böckerna så jag är extremt nyfiken på den här filmen och de kommande filmerna!

Och i övrigt så jobbar jag på Skogsälvan, som ni vet vid det här laget. Oftast kl 11-18. Jag springer omkring i mina jäkla långbyxor i sommarhettan och serverar, lagar mat, bakar, står i kassan och allt som hör till. Här om dagen jobbade jag kl 11-20 och sedan var jag helt slut. Det är ett roligt men slitsamt jobb. Jag jobbar fem dagar i rad och är ledig två dagar (mitt i veckan), jobbar fyra dagar, är ledig två dagar, jobbar fyra dagar till, och så vidare. Det är lite oregelbundet. När jag var ledig torsdag och fredag förra veckan åkte jag till Hollsvattnet för att ta hand om Ida (en häst), umgås med familjen Nordberg och välkomna Eric och Johan hem från Nausta. Passade på att ta årets första dopp också, och har en känsla av att det blir massor av dopp här framöver!

Nu när jag är hos mamma passar jag på att spela piano och sjunga. Igår och idag har jag klurat ihop en fin version av "Utan dina andetag", som är en av Kents låtar. Funderar på vad jag mer vill sjunga och spela för låtar, det finns ju så oändligt många. Ni får gärna säga till om ni kommer på någon!

3 kommentarer:

Brittmarie sa...

Laddar du får "Musik vid badstranden"?
BrittMarie

Camilla sa...

Åh , utan dina andetag är ju helt underbar;D Önskar vi hade ett piano så du kunde spela den för oss.Vi får hålla tillgodo med Kents verson. Hoppas bara vi får höra den på PDOL

Inger sa...

Att vakna av att du spelar piano, det är en höjdare :-)