måndag 28 juni 2010

Min födelsedag

I morse åkte mina favoriter (Eric, Erik och Johan + Ida, Julia och Louise) iväg till Nausta för att leta skrot i en vecka. Jag, Erik och Eric gjorde det förra året och jag hade så hemskt gärna velat följa med i år också, men eftersom jag jobbar på Skogsälvan så går det inte. Nausta är ett av mina favoritställen på jorden och även om skrotletningsjobbet är slitsamt så är det ett minne för livet. Jag har mer eller mindre haft det i baktankarna hela tiden, och tänkt att "jag kaaanske kan följa med ändå...". Jag har faktiskt inte lyckats släppa det förrän idag, när de åkte iväg. Eller, för att säga hela sanningen så släppte jag det inte då heller, utan kom på mig själv med att tänka "men det kaaanske fortfarande går...". Dumma, korkade jag. Men det kändes så fruktansvärt tomt och tråkigt när de hade åkt härifrån.

Nu, efter en arbetsdag på Skogsälvan känns det faktiskt mycket bättre! Min hjärna är fullproppad med information om olika maträtter, priser, kassaapparater och hundra andra saker. Vi har haft mycket kunder idag och det har varit så fint väder! Vi har välkomnat fyra kaniner till gården och bakat gott fika. Jag har jobbat med Åsa, som jobbar heltid på Skogsälvan. Utöver det vet jag faktiskt inte vad jag ska berätta om arbetsdagen. Den har varit bra, och nu är jag trött i kroppen. Jag jobbar imorgon också, sen är jag ledig till på lördag.

Och som rubriken lyder så fyller jag år idag! Jag och min tvillingbror har nu uppnått en ålder av 17, så tillsammans är vi 34 :-) hurra för oss! Jag är så glad över de fina presenterna som jag har fått!

Inga kommentarer: