onsdag 16 juni 2010

16 juni

Det har varit en väldigt annorlunda dag idag. Jag vaknade av att Carina ringde och berättade att pappa var på väg med ambulans till Piteå. De trodde att han hade fått magsår. Och jag kan lova er att det var omöjligt att somna om efter det telefonsamtalet. Jag blev väldigt skärrad. Så allt blev upp och ner ett tag, innan jag samlade mig. Jag blev tillsagd att inte oroa mig, så jag försökte så gott jag kunde.

Dagen fick trots allt en riktigt bra vändning när Julia kom hit! Hon har varit här i princip hela dagen och det har varit så roligt, för det var så länge sedan jag träffade henne senast. Vi har strosat omkring i Storforsen, ätit lunch i kaffestugan, suttit och spelat piano och gitarr hemma hos mamma, promenerat ner till älven, ätit glass och bara umgåtts. Det var nog precis vad jag behövde idag, för att inte oroa mig för mycket för pappa.

Så jag har Julia att tacka för sällskapet, och för en bra dag!


Igår tog jag över 200 bilder i Storforsen! Inte bara på själva forsen då, utan på allt möjligt. Så småningom ska jag välja ut de allra bästa bilderna och lägga upp dem i bloggen. Här kommer i alla fall en bild, tills vidare.

2 kommentarer:

Camilla sa...

Vilken tur att Julia kom, ser fram emot att se dina blider från storforsen;)

Zandra sa...

Sv:
Jag tycker att alla borde läsa Flickan med glasfötter, det är en jättefin bok med otroligt skrivspråk. Författaren målar med sina ord, och handlingen är väldigt speciell. Hela boken är som en saga för vuxna, och man kan liksom relatera till alla personer i boken, trots att alla kopplingar man gör kan bli ganska så... Långsökta.

Den är definitvt läsvärd!