måndag 3 maj 2010

En trogen vän

Pianot blev utan tvekan min "friend of the day" idag. Det där med "friend of the day" kommer väl från facebook? Ja, de gör det definitivt. Man trycker på "find out who your friend of the day is" (eller något i den stilen) och så väljs en person slumpvis från ens kontaktlista. Wow. Kunde de inte komma på något mer intelligent? Samma gäller alla andra dumma facebook-applikationer som ska ta reda på saker som "vem är hemligt kär i dig?" eller "hur lycklig är du idag?". HALLÅ, det där är bara svammel och alla "svar" är valda av slumpen. Men om man känner sig road av att "få reda på" att ens farbror är hemligt kär i en, eller att man borde vara 99 % lycklig just idag (fast man egentligen har en skitdålig dag), då erbjuder facebook massor av gratis nöje!

Men vad jag ursprungligen ville säga var att pianot har varit mig troget hela dagen. Gång på gång har jag satt mig där och spelat den ena låten efter den andra. Toner har dansat genom huset på Björnstigen 7. Ikväll har jag lärt mig "The Scientist" med Coldplay, samt utvecklat mitt komp till "Av längtan till dig" med Åsa Jinder. Att spela piano är en väldigt förnuftig sysselsättning för mig när jag är hemma hos mamma och inte har så mycket annat för mig. När jag väl lägger fingrarna på tangenterna så flyter det på rätt bra. En härlig känsla! Som om pianot har väntat på mig, varje gång jag ska spela.

Och familjen Nordberg har köpt sig en SAAB idag, har Eric berättat. Han är så glad över denna röda lilla SAAB att jag själv börjar längta efter en åktur i den! Och det lär inte dröja länge, för snart är jag tillbaka i Hollsvattnet, pigg och fräsch! Alldeles snart, ska ni få se!

1 kommentar:

Inger sa...

Pianot väntar alltid på dej:-) Många vackra toner har jag fått höra de senaste dagarna.