tisdag 4 maj 2010

The Scientist

Idag blev min sista dag hemma hos mamma. Imorgon ska jag åka med mamma och Helene till Luleå på morgonen. De ska på en kurs och jag, som känner mig ganska frisk nu, ska till skolan.

Åh, skolan. Skolan känns så avlägsen. Luleå känns så avlägset. Inte direkt på ett negativt eller positivt sätt, men bara så avlägset. Hollsvattnet känns också ganska avlägset, men dit längtar jag. Jag längtar inte ifrån Vidsel, det är inte det, men jag längtar ändå till Hollsvattnet. Jag trivs så bra där och jag längtar efter att få träffa Eric och alla andra glada Nordbergare! Och hundarna och hästarna också förstås!

Idag har jag tagit både en promenad och en cykeltur - för att få känna den friska luften och för att få igång mina stela kroppsdelar efter att ha varit sjuk. Solen sken och det var så härligt ute! Cykelturen och promenaden var klart dagens höjdpunkter, plus att sitta och äta glass med mamma i solen bakom huset.

Inga kommentarer: