söndag 18 april 2010

Grubbelsöndag

Det är en typisk söndag för mig idag. Jag vaknar i Bredsel eller Vidsel (Bredsel den här helgen), sover lagom länge, gör skolarbete, går ut en stund, läser lite, packar för att åka tillbaka till Hollsvattnet, grubblar över saker och ting, fixar sådant jag behöver fixa och förbereder mig för ännu en skolvecka. Det som skiljer den här söndagen från de flesta andra söndagar är att jag inte ska träna. Jag har fått någon sorts irriterande hosta som gör att det kliar i halsen hela tiden, och antagligen skulle det bara bli värre om jag tränade. Ingen bra idé alltså. Jag ska duscha, räkna lite mer matte, läsa lite mer och sedan åka med Jonas och Kalle till Älvsbyn och vidare till Hollsvattnet med Eric, Camilla och Johan efter deras träning.

Min bror Erik åkte härifrån för en stund sedan, och tog - till min förskräckelse - med sig jackan som jag har lånat av honom. Men jag ska få tillbaka den imorgon. Vi kom ju överens om att jag skulle få låna den en tolftedel av en evighet. Hur länge det är har ingen av oss aning om, men det gör inget. Jag är glad så länge jag får ha den. Och när jag inte får ha den mer, ja, då är det bara så.

1 kommentar:

Louise sa...

En tolftedel av en evighet, så fint. (: