måndag 19 april 2010

Vad ska det vara bra för?

Hostan blev bara värre, och som grädde på moset fick jag lite feber också. Jag har varit sjuk så många gånger sedan jul och det känns verkligen tråkigt. För vem vill vara sjuk? För det första så är det inte alls kul att känna sig hängig, hostig, snorig, febrig (eller vad det nu kan vara) och för det andra så tappar man träningar, roliga aktiviteter, skoldagar och så vidare. Skolan har jag aldrig några problem att hänga med i även om jag är sjuk, men till exempel konditionen kan jag inte göra så mycket åt när jag måste vila, samt det faktum att jag missar mycket annat roligt. Det är bara att sitta och titta på medan de andra sätter sig på bussen till skolan, är borta hela dagen, kommer hem på eftermiddagen, är hemma ett tag, åker iväg för att träna, kommer hem igen och ska sova. Och själv så är man bara hemma, hemma och hemma. Bläääh!

Inga kommentarer: