tisdag 12 januari 2010

Tillbaka till verkligheten

Idag är en sån där dag då jag är så trött att jag inte kan begripa hur jag ska orka mig igenom hela dagen. Ögonlocken är blytunga, hela jag känns tung, jag huttrar och gäspar och inga av mina tankar eller handlingar verkar särskilt sammanhängande. Jag försöker läsa, men allt blir till en enda gröt. All energi från frukosten verkar vara förbrukad, jag är redan hungrig. Jag känner mig som en gammal tant i ansiktet, som om allt hänger i gråa rynkor. Jag önskar att jag hade somnat tidigare igår, och undrar på samma gång hur stor skillnad det hade gjort. Tur att jag inte har träning idag, då kan jag gå och lägga mig tidigare. En som däremot är speedad idag (åtminstone på bussen imorse) är Jessica, som har börjat dricka morgonkaffe. Tänk om det skulle ha samma effekt på mig, jag borde testa. Kroppen måste till att börja med vänja sig vid att det är skola igen, och träningar. Den verkar ha glömt bort hur det är efter ett långt och slött jullov.

1 kommentar:

Louise sa...

Gah, börja inte med kaffe! Dumtdumt gift för kroppen, och inte roligt att bli beroende av något sådär ju. ):

Hm, du behöver nog bara komma in i skol-rytmen igen så går det nog bra. (: