tisdag 12 januari 2010

Kafferast

När jag råkade slumra till med näsan i mediekunskapsboken knackade Amanda mig på ryggen och sa att vi skulle ta rast. Kafferast blev det för min del. Jag köpte en stor kopp kaffe i fiket och drack upp allt på mindre än två minuter. Det smakade förvånansvärt gott medan jag drack. Sedan kom den beska eftersmaken. Sedan blev jag nästan illamående. Och nu, ungefär en kvart efter kaffet, känner jag mig äntligen piggare, fast på ett underligt sätt. Hungrig är jag inte heller längre, kaffet ligger där som någon sorts utfyllnad.

Märkligt, det här med kaffe.

2 kommentarer:

Inger sa...

Ingen hit, det där med kaffet. Själv har jag aldrig blivit piggare av en kopp kaffe, som många säger att man blir

amanda sjölander sa...

haha, bli inte beroende bara. hahaha, man får missfärgningar på tänderna av kaffe! XD