fredag 4 december 2009

This is the world we live in

Igår fick jag veta att jag är ledig idag, så jag packade väskan och åkte hem till mamma i Vidsel efter karateträningen. Kom hit vid tio på kvällen, somnade vid tolv och steg upp strax före tio idag, för att direkt märka att jag har blivit sjuk. Täppt i näsan, rinnsnuva, tung i huvudet, tjock i bihålorna... Hell yes, jag som ska gradera till orange bälte nästa vecka, jag måste bli av med det här fort som attan! Gjorde en stor kopp te med honung i och letade efter eventuella C-vitamintabletter, som (precis enligt mina misstankar) inte fanns. Snart kommer mamma hem från jobbet och ska skjutsa mig till pappa innan hon själv åker iväg till mormor i Korpilombolo. Det här kommer bli en väldigt lugn dag för mig, väldigt lugn. Ska lyssna på bra musik, se någon film och fundera över julklappar. Äta något gott, höll jag på att säga, men det tjänar ingenting till eftersom mitt smaksinne har försvunnit totalt. I natt flög välmåendet iväg och drog med sig smaklökarna i förbifarten.


This is the world we live in

And these are the hands we're given
Use them and let's start trying
To make it a place worth fighting for

Land of confusion - Genesis

2 kommentarer:

Ma sa...

Bli frisk fort!

Ma sa...

Bli frisk fort!