fredag 4 december 2009

Endast tomten är vaken

Julen börjar närma sig, och... Jag kan inte riktigt bestämma mig för om jag tycker att den är överskattad eller inte. Jag älskar gemenskapen, stämningen och julmaten, men jag tycker inte att man behöver göra det till en så enorm grej som många gör. De ägnar så fruktansvärt mycket tid åt att förbereda julen och är så uppe i varv att de (typ) ramlar ihop i en hög på golvet när julhelgen till slut är över. Någon som tycker att det är hälsosamt? Jag är glad att min familj inte är den typen. glad. Att hela stan skriker jul redan i oktober-november kan ju inte heller vara särskilt hälsosamt (för min stackars hjärna?).

Okej, jag antar att jag tycker att julen är en gnutta överskattad. Men nu ska ni inte tro att jag inte gillar julen. För jag älskar den faktiskt och, ja... Vad vore vintern utan julen?

Jag tycker bara att det är helt onödigt att folk ska behöva stressa ihjäl sig på grund av något som egentligen ska vara roligt och trevligt.

2 kommentarer:

Ida sa...

Jag håller med dig!

Ma sa...

Jag med! Fullständigt och totalt!