torsdag 3 september 2009

Det var min tur den här gången...

Jag, som faktiskt brukar klara mig från alla bacillusker när skolan börjar, har nu åkt på en förkylning/influensa. Kort och intensiv. Det började igår morse och blev bara värre och värre under dagen. Värst var det på kvällen. Men idag känns det bättre. Jag är hemma från skolan. Typiskt, vi skulle ju få våra bärbara datorer idag... Jag hann iallafall göra en del planerade saker innan jag blev sjuk. I måndags var jag på träning, tävlingsträning. I tisdags red jag Shannon och igår var jag hos Jessica och Fredrik efter skolan. Det blev dock ett kortare besök än vad som var tänkt från början, eftersom jag inte mådde särskilt bra. Jessica (som fyllde 18 i tisdags!) fick sin present och Fredrik smakade på de, hrmm, utsökta popcornen i paketet. Om jag inte har nämnt det så har unga fröken Jessica och unge herr Fredrik (vilket får mig att tänka på "Balladen om Herr Fredrik Åkare och den söta fröken Cecilia Lind") skaffat sig en alldeles egen lägenhet i Alvik. Det var jättekul att se hur de har det, och hur deras galna lille katt hoppar omkring som en jag-vet-inte-vad. Men allra roligast var förstås att få träffa Jessica och Fredrik, som jag inte har träffat på hela sommaren!

Snart kommer Thomas och Camilla hem på lunch. Det ska bli skönt att få lite sällskap, efter att ha varit ensam hela förmiddagen.

Inga kommentarer: