måndag 7 september 2009

Lunch

Det är lunch och jag har just varit och ätit på Bryggeriet med Amanda. Mediekunskapen börjar om en kvart.

Ja just det, jag har nog inte sagt att vi har fått våra skoldatorer. Alla elever på NTI får varsin bärbar dator att använda i skolan och hemma, under gymnasietiden. Jag fick min dator i fredags, dock utan laddare. Skolan har fått för lite laddare, så t.ex. hela Eriks klass (EC09A) är utan datorer på grund av brist på laddare. Utan laddare funkar det ju inte. Det är därför jag har lånat en laddare av en polare till pappa, tills jag får min egen.

I helgen var jag och Erik med pappa i Kårso, där han jagar. På lördagen gick jag och jagade med pappa och Tello kring berget Tjirsavare. Pappa skjöt en tjäderhöna och Tello skötte sig så bra. På eftermiddagen fick jag och Erik träna på att köra bil. Köra, växla, backa, köra, växla, backa...

Och jag blir inte av med min hosta, den blir snarare värre och värre.

Inga kommentarer: