onsdag 4 februari 2009

Tvillingsyster Åsa

Jag har just skrivit klart min självbiografi, som ska lämnas in på torsdag. Det är ingen stor skrivuppgift, ingen jättegrej. Vi fick välja mellan att skriva ett reportage, en artikel, en insändare, en faktatext, en biografi, en självbiografi, en recension, en krönika eller en debattartikel. Och jag valde - lite för utmaningens skull - att skriva en självbiografi.
När man skriver en självbiografi börjar man fundera över sitt eget liv. Det är rätt intressant faktiskt. Hur ska man få ner sitt liv på ett A4? Omöjligt egentligen, men man får göra så gott man kan och ta med det man tycker är viktigast. "Mitt liv som tvilling" heter min självbiografi. Titeln var så självklar att det sjöng om det.

Och nu ska jag äta och känna mig nöjd över att jag är klar med svenskan. Efter maten ska jag hugga in på idrottsuppgiften, sedan åka ner på macken för att köpa lite godis som jag lär behöva för att orka med den två timmar och fyrtio minuter långa uppsatsskrivningen imorgon förmiddag.
Ikväll åker jag till mamma och blir där i helgen och under större delen av nästa vecka.

Inga kommentarer: