måndag 2 februari 2009

Krokodilträsket

Jag glömde ju självklart min gymnasieansökan hemma i Bredsel imorse, och idag var sista dagen för att lämna in den. Tror ni att jag fick någon panik? Jag sprang över till låg-/mellanstadiet på första rasten för att leta efter mamma, men hittade inte henne. Däremot hittade jag P-A (min gamla klasslärare från 4-6:an), som räddade min dag genom att hämta sin Volvo och köra mig till Bredsel och tillbaka. Hur ska jag kunna tacka P-A? Jo, mamma sa att vi ska bjuda över honom på semlor någon dag framöver :-) han blir nog glad, dear old P-A! Jag blir riktigt nostalgisk när jag ser honom.
Gymnasiepapprena är inlämnade och det känns hur bra som helst. Någon mattetävling blev det dock inte, skolan hade inte ens fått frågepapprena. Pernilla hade sin idrottslektion idag och det blev volleyboll för hela slanten. Jag ska ha min lektion nästa måndag, och har precis suttit och funderat över hur jag ska lägga upp den. Jag ska ha samarbetsövningar/-lekar och jag tror att det blir prima!

Imorgon kommer Eric till Vidsel med buss kring 2-tiden <3 och följer mig hem från skolan. Sen hinner vi vara hemma ett tag och käka och så innan vi tar bussen till träningen i Älvsbyn. Först tränar jag och sen Eric.

Vi har förresten nationella i svenska imorgon - läsförståelse, 80 min. Och på torsdag har vi uppsatsdelen, 180 min! Årets tema är "Nattliv".

Inga kommentarer: