onsdag 10 december 2008

It's how you see the world

Tjo! Dags att skriva blogg igen, känner jag. Jag är i Bredsel en stund nu idag. Är hos mamma i veckan och hade tänkt slippa åka hit just idag, men min linsvätska tog slut och Erik hade glömt sin nattandställning här, så jag blev så illa tvungen att ta mig hit iallafall, i denna kyla. -25 grader visar termometern idag, och det är ungefär vad den har visat ända sen i söndags. Måndagen och tisdagen har passerat, och snart även onsdagen. Jag har varit i skolan, pluggat, städat, frusit och... frusit lite till.
Imorgon är det volleybollturnering på skolan och sen ska jag, Stina, Erik, Oskar och Kalle bowla i Älvsbyn. På fredag ska vi som är med i luciatåget åka upp till RFN på morgonen (bussen går 05.15) och lussa där och sen ska vi lussa på skolan. Jag har utvecklingssamtal på eftermiddagen och sen är det luciavaka i Älvsbyn på kvällen, fast jag har inte bestämt om jag ska dit eller inte. Och i helgen blir det nog Kåbdalis och annat trevligt!
Så nu vet ni att jag inte sitter hemma och rullar tummarna hela dagarna, för det gör jag definitivt inte! Jag får använda ordet "och" hela tiden. Typ "först ska jag göra det och sen det och sen det och sen det..."

Ikväll ska jag vara med Stina, jag ska lära henne att locka håret med plattång ;) det är ju faktiskt riktigt bra att man kan göra det, för man sparar ju pengar på det! Man slipper köpa en locktång.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hinner inte kommentera alla ikväll... men jag har en början xP