lördag 29 november 2008

Opp och ner, ner och opp, grisen gal i granens topp

Dagen har varit lite upp och ner. Både uppåt och neråt.
Jag sov länge och det var himla skönt. Sen åt vi lunch och det enda jag minns är att den gravade laxen var så gudomligt god! Jag kommer inte ihåg att jag någonsin har smakat så god gravad lax förut. Det var -21 grader ute, så jag hade ingen lust att gå ut och frysa arslet av mig. Istället fick jag uppdraget att skura övre hallen, övre toaletten, vindstrappan och källartrappan. Erik spelade Coldplay i vardagsrummet så skurstunden blev faktiskt riktigt trevlig.
Men, sen kom kallduschen. Det visade sig att mitt minneskort till kameran var förstört. Kul? Nej. Jag och pappa höll på med det där minneskortet i någon timme innan vi insåg att det var förlorat. Så nu blir det inga bilder på ett litet tag. Panik! Jag måste skaffa ett nytt kort så fort som möjligt.
Ja, sen blev det källarstädning/rensning. Skidkläder, stallkläder osv.
Middagen (körrfärsbiffar, potatismos, sås och sallad) var iallafall gudomlig! När jag hade ätit mig proppmätt gjorde jag klart min del av städningen i källaren och sen började jag skriva på min engelska resedagbok (skoluppgift).
Och nu ikväll har det blivit mer fika, mer dator, mer musik, mer gymnasiediskussioner och mer resedagbok.
Kvällen börjar lida mot sitt slut.

Och jag hoppas, hoppas, hoppas att det blir Kåbdalis imorgon!

Inga kommentarer: