onsdag 8 oktober 2008

Åsa under tidspress

Jag brukar egentligen aldrig skriva blogg under tidspress, för det blir bara blajja av alltihop, inget intressant innehåll, utan bara en massa ord efter varandra. Men just idag tänker jag skriva blogg ändå, även om Erik bokstavligt talat står och stampar i golvet i väntan på att få tillbaka sin dator. Aaah, jag avskyr att skriva under tidspress. Det värsta är när man har prov och känner att tiden inte räcker till för att man ska hinna skriva allt man vill hinna skriva. Då skriver jag så energiskt att jag får värsta krampen till slut. Handen håller så hårt i pennan att den liksom "fastnar" i det läget, fingrarna typ stelnar.

Det som har hänt sen jag skrev senast är väl inte särskilt mycket. Eller så är det bara jag som får hjärnsläpp av denna tidspress! Men idag var iallafall jag, Kalle, Erik, Stina och Ogge och spelade tennis på tennisplanen. Det har sin tjusning :) riktigt kul faktiskt!
Har nu fixat båda mina praoveckor! Skönt att inte behöva fundera mer på det. Första veckan ska jag vara på Öbergs Interiör i Älvsbyn och andra veckan på Ateljé Grodan i Luleå. Ska bo hos Jessica andra veckan, om hon ger mig besked om att det går bra. Åh så kul! :)
Det känns som att jag börjar få lite mer ordning på mina framtidsplaner nu. Jag börjar komma framåt i mitt tänkande, känns det som. Jag är inte på ruta ett längre.
Erik tog en snabbdusch medans jag satt här och skrev, men nu har vattnet slutat forsa i badrummet, så när som helst rycker han väl upp dörren och blir sur för att jag fortfarande sitter kvar, haha. För att hålla fred mellan mig och brorsan bör jag alltså logga ut och lyfta arslet härifrån NU.

Puss!


Cos now I only see my dreams
In everything I touch
Feel their cold hands on
Everything that I love
Cold like some
Magnificant skyline
Out of my reach
But always
In my eyeline now

Inga kommentarer: