torsdag 4 september 2008

Minnesvärt

Klass 9, Vidselskolan

Livstecken kommer här. Bevis på att jag överlevde fjällturen ;-) det var hur kul som helst uppe i Saltoluokta! Söndagen var dock en otursdag för mig. Jag glömde plånboken på Jokkmokks marknad, fick 5 dl o'boy-chokladpulver utspillt i väskan, upptäckte till min fasa att det var "fel dag" så att säga, och allt verkade vilja jävlas med mig. Men sen dess har jag inte haft någon otur alls, allt kom liksom på en gång, plopp. Ketchup-effelten, ni vet. Efter otursdagen har jag vandrat ca 2 mil, bestigit "Lulepgierkav" på 1139 meter över havet (kom delad 2:a upp på toppen), smutsat ner mig, badat bastu med tjejorna, sjungit sånger, spelat kort, lagat frystorkad mat, sovit i tält tre nätter, frusit en hel del, svettats en hel del, nästan blåst bort i vinden, satt upp tältet tre gånger, tagit ner det lika många gånger, haft 15 kg packning på ryggen i många timmar, fått ont i axlarna, fotat en hel del, kastat lasso (ehmm), slumrat i blåbärsriset..... listan kan göras lång. Jag har till och med fått tillbaka min plånbok till slut.
Och när jag kom hem igår eftermiddag packade jag upp allt direkt och av bara farten städade jag mitt rum riktigt ordentligt och duschade länge, tills både jag och mitt rum kändes renare än på länge. Gissa om det var skönt att krypa ner i sin rena säng, släcka lyset, sluta ögonen och somna hemma i sitt rum i Bredsel. Knäpptyst i huset, ingen vind som river i tältduken och ingen kyla som letar sig in på kroppen. Mmmmysigt. Dock inte lika mysigt att stiga upp på morgonen idag, kan jag säga. Men så får det lov att vara och ännu en dag lider mot sitt slut. Har varit i skolan, suttit vid datorn, diskat, läst, suttit vid datorn, ätit, sett Idol, suttit mer vid datorn. Och nu är det dags att börja dra sig till sängs.

Godnatt med er!

Inga kommentarer: