lördag 6 september 2008

Det doftar frukt

Jag undrar om termometern verkligen visade rätt igår när jag skulle till stallet och det var 16-17 grader? Solen kanske lyste på den, eller så var det något annat fel, för det var verkligen svinkallt att köra moppe! Jag som hade tänkt åka utan jacka eftersom jag hade glömt stalljackan hos mamma, men jag tog min vanliga svarta jacka iallafall, och det var väl tur för annars hade jag näst intill frusit ihjäl under färden. Jag var i stallet i lite mer än två timmar. Jag och Inger skottade ut allt gammalt spån från boxarna och la in nytt, samt skottade in ett helt släp med spån i spånhuset. Jisses, vad dammigt! Varning för värre lungsjukdomar än om man är storrökare ;) haha. Och helt täckta av vitt spåndamm blev vi. Slår vad om att det blev ett stort dammoln i luften efter mig när jag körde moppe hem sen. Vi öppnade en ny höbal åt hästarna och det doftade sött och gott, som frukt! Sen var jag till mamma en sväng och diskuterade bland annat ekonomiska affärer, och bilar. Hon var och provkörde en bil i Boden igår. När jag kom hem till Bredsel ringde jag Jessy och pratade med henne i typ en timme, fast det kändes som en kvart ungefär. Erik blev otålig på mig eftersom vi hade bestämt att vi skulle se en film. Klockan var typ halv tolv när jag slutade prata med Jessy, så vi började inte se film förrän strax efter tolv. "The Departed" hette filmen vi såg. Efter ett tag blev jag så trött att ögonen blev svåra att hålla öppna, så då stängde vi av filmen kring halv två-tiden och jag gick och la mig strax efter det.
Idag sov jag till elva-halv tolv, steg upp, duschade, åt frukost/lunch och sen såg vi klart filmen. Den var jättebra! Och sen har vi bara segat hela dagen, så blir det när vi är ensamma hemma, jag och min bror. Men, otroligt nog har jag inte suttit nå vid datorn förrän kring fem. Annars slår jag nästan alltid på datorn på morgonen och går till och från den under dagen. Men inte idag. Vi har just ätit middag, jag gjorde korv och makaroner med en påhittad tomatsås och sweet chili-sås. Maten blir godare med en smarrig sås till, mer spännande på något sätt :) och ikväll ska jag bara dega, se nån film med Erik och göra ögonen ännu mer fyrkantiga framför datorn.
Jag vill köpa en dator att ha hos mamma. En bärbar. Jag vet vilken jag vill ha, men den är kanske lite dyr...
Jag måste diskutera saken med mor och far ;) det är ju faktiskt något jag behöver, inte bara vill ha.
Nu är det förresten inte länge kvar till Coldplay-konserten! Globen 17 september :D vi kommer befinna oss i Stockholm 16-18 september. Längtar! Och för övrigt så har vi tre biljetter till salu, 2 st sittplatser, plats 42 och 43 på A26 Rad 3 och 1 st parkett ståplats.
Om någon är intresserad så är det bara att höra av sig.

Inga kommentarer: