onsdag 27 augusti 2008

Idag är det onsdag

Det är bestämt att vi ska på fjälltur med klassen från söndag till onsdag, så jag har ägnat lite tid idag åt att ta fram grejer och planera maten osv. Imorgon ska jag med mamma och Erik till Älvsbyn och handla. Känns som att det är hur mycket som helst som ska fixas inför resan... vi ska ju ändå vara borta i fyra dagar och då behövs det en hel del grejer, och ändå ska packningen väga så lite som möjligt eftersom jag ska vandra med den på ryggen. Så det gäller att vara smart.

Idag testade vi att slå upp tälten inomhus, haha. Det gick inte så överdrivet bra med vårat tält eftersom det inte hålls upp om man inte spikar ner tältpinnarna, och det kunde vi ju inte direkt göra i golvet. Det är Stinas tält vi ska ha, jag och hon.
Jag var i stallet idag, är nån vecka sen sist. Var så skönt på något sätt att träffa Inger och hästarna idag :)
Nu ska jag gå och prata med pappa om lite saker.

Puss!

Inga kommentarer: