lördag 24 maj 2008

I'm a dreamer and I dream of what will be

Nu är jag hos pappa i Bredsel, har inte varit här så mycket under de senaste två veckorna. Här står min älsklingsdator, lika fin som alltid :) hos mamma sitter jag nästan aldrig vid datorn. Kan bero på att hon endast äger en bärbar dator som jag inte har nå bilder, musik och sånt på. Dessutom är den ganska seg. Så den här datorn är hundra tusen gånger bättre. Jag kallar den för min egen eftersom det aldrig är någon annan som använder den :D Erik har ju sin bärbara och pappa har mer än en.
Nu är allt slit och släp i 8:an över! Inga mer läxor, inga mer prov. Enorm lättnad! Så otroligt skönt! :D
Något som däremot inte är lika skönt är att ha ont i örat. Jag är rädd att min trumhinna kommer att spricka så att jag får öroninflammantion... har haft det så många gånger i mitt 15-åriga liv att jag helst vill slippa det för all framtid. Men inte det inte.
Och moppen är kvar på verkstan. På fredag har den varit där i en månad. Jag undrar verkligen om den någonsin tar sig därifrån..... nä, nu var jag elak. Klart den gör.
Igår var vi i Piteå och jag köpte skor, shorts och en tröja, plus lite småsaker. Hittade inga examenskläder :( men har nog hittat en fiffig lösning på det faktiskt! Om den eventuelle transportkuriren är med på det, hahaha. Jag vet inte ens vem snubben är. Men det löser sig.
Nu ska jag försöka få en pratstund med pappa, om han har tid :) det gäller bland annat min ekonomi.
Nej förresten, Erik ropade just att vi ska äta. Vi ska sitta ute och äta i det fina vädret! Sommarvärmen börjar komma.

Inga kommentarer: