torsdag 13 december 2007

Luciadagen

Jag fick feber igår och somnade sent. Jag hade fortfarande feber imorse när jag steg upp, kl 04.20. Konstigt nog så vaknade jag två minuter innan väckarklockan ringde. När jag hade kollat temperaturen på mig själv (haha, låter lite fult) och insett att jag hade lite feber så beslutade jag mig ändå för att försöka ta mig igenom dagen. Så jag var med på luciatåget uppe på RFN (där pappa jobbar) och sen var jag med på luciatåget i skolan. Det gick inte så bra när jag skulle läsa min vers, men skitsamma.. Inga större katastrofer inträffade. Inga mindre heller för den delen :) Och min röst klarade allt utom de ljusaste tonerna (fast nu låter jag som en hes kråka!). Och mitt lucialinne klarade sig utan saftfläckar. Och jag råkade inte tända eld på någons hår. Och ingen tände eld på mitt hår. Så på det stora hela så klarade jag mig bra ;) ... tills mamma kom inklampade med en febertermometer. Och febertermometern i sin tur visade en alldeles för hög siffra :( tack och godnatt med den dagen, Åsa. Mamma körde hem mig fast jag protesterade. När jag kom hem sov jag i flera timmar medans alla andra hade volleybollturnering på skolan. Medans dom åt din lasagne slevade jag håglöst i mig yoghurt med mosad banan i. Och kan jang-medecin. Kul. När Erik kom hem fick jag veta att mitt lag hade kommit tvåa. Tvåa! Och jag var inte där. Jag satt hemma och tvingade i mig kan jang. När mamma kom hem ringde hon till Helena och sa att jag inte kommer på ridningen ikväll. Jahaja. Och luciatåget på Storforsens hotell missade jag också.
Jävla dålig tajming att bli sjuk nu. Sämst. Jag har fortfarande feber.
Nu vill jag bara bli frisk.

I wake up, it's a bad dream
No one on my side
I was fighting
But I just feel too tired
To be fighting
Guess I'm not the fighting kind
Wouldn't mind it
If you were by my side
But you're long gone
Yeah you're long gone now

Inga kommentarer: