fredag 14 december 2007

Ensam hemma

Morrdag, tristdag, ontdag, tokdag, blädag. Sen kommer lördag och söndag.
Dagen började med att jag upptäckte att jag hade fått en blodigel på mina mysbyxor. Jag trodde iallafall att det var en blodigel. Och det kändes ju inte så himla... trevligt. Jag släppte byxorna rakt ner på golvet och sprang efter småkrypsboken. Slog upp "igel" och hittade tre olika sorter; blodigel, hästigel och, ja, vaddetnuvarigel. Jag kan ju tala om att jag aldrig har sett en igel förut. Och jag kan ju dessutom tala om att det jag idag trodde var en igel inte var en igel. Det var torkat blod. Eller sylt. Kul. Jag vågade inte röra i byxorna förrän mamma kom hem och konstaterade att det inte var en igel. Utan torkat blod. Eller möjligtvis sylt från gårdagens plätt-glass-och-sylt-middag. Puh. Men lite humor var det väl? hahaha.
Jag har varit hemma från skolan idag. Jag vet egentligen inte vad jag har gjort hela dagen. Jag steg upp kl 10 och sen dess har jag bara gjort ingenting. Jag kanske har legat avsvimmad i 42 graders feber hela dagen... ärligt talat så vet jag inte. Feber har jag iallafall. Fast bara lite nu. Mamma är i Piteå till imorgon och Erik och pappa for iväg till Älvsbyn för att bowla. Och här sitter jag. Jag gillar faktiskt att skriva blogg :) iallafall ibland, när jag har inspiration. Mitt hår är fortfarande lockigt sen jag lockade det i förrgår kväll. Jag älskar känslan av lockigt hår! Men jag ska duscha ikväll så då far det bort. Min mage är väldigt konstig idag. Jag förstår mig inte på den. Men jag måste äta något nu. Sen vet jag inte vad jag ska göra. Det är så ensamt här. Bara jag och Tello. Jaja, jag får väl ta en dusch och kanske ett fotbad. Och se på film kanske. Nu kurrar min mage. Tur att den gör något normalt iallafall. Bäst att äta innan den får för sig något annat!

Pussåhej

Inga kommentarer: