torsdag 1 november 2007

Snurrelisnurr

Oj, allt bara snurrar i huvudet på mig nu! Jösses.

Jag rider westernridning för Helena Thorell varje torsdag i Älvsbyn. Eftersom det är torsdag idag så innebär det alltså att jag for till Älvsbyn idag för att rida. Men när jag kommer fram får jag veta att de andra i min grupp redan har ridit tidigare på dagen, och de påstår att Maria (ridskolechefen) har försökt få tag på mig för att informera mig om det. Pyttsan! Hon har inte alls försökt få tag på mig. Som tur var så hittade jag Helena precis när hon skulle sätta sig i bilen och åka hem. Hon föreslog att jag kunde komma hem till dom och rida i helgen istället, gratis! Och sen blev allt väldigt tjorvigt eftersom mamma hade åkt iväg och jag ringde henne och hon hade inte alls någon lust att köra ända till Blåsmark i helgen och blablabla. Så jag var inte alls glad, det kändes så misslyckat.
Nu har det iallafall ordnat sig och jag ska rida för Helena imorgon kring kl 11-12 hemma på deras ranch. Det ska bli riktigt kul! :-D
Jag tog en promenad idag. Trevligt, faktiskt. Förutom benknotorna som låg på stigen =/ hujj. Men de har varit där länge.
Jag kom på att det är Ingers hus man ser på andra sidan älven när man står i Gläntan. Tror jag iallafall, det måste nästan vara hennes hus. Stallet och garaget ser man också. Men inte hagen.
Dumt egentligen, att jag bor 1 km därifrån (fågelvägen) men eftersom det ligger på andra sidan älven så måste jag åka 8 gånger så långt, dvs ner till Vidsel och över bron och tillbaka åt samma håll som jag kom från, fast på andra sidan älven. Man skulle bygga en bro över älven precis nedanför oss ;) eller ha en kanot att paddla över med. Eller åtminstone en skoter att köra över isen med på vintern. Jaja, nu dröjer det inte länge innan jag får en moppe. Då kan jag brumma till stallet när jag vill utan föräldrar som klagar på att de måste skjutsa hit och dit! Gud vad skönt. 240 dagar kvar tills jag får köra moppe lagligt.

3 dagar tills lovet är slut. Känns lite tråkigt.
Och det är en massa saker som jag måste göra. Vi fick i läxa att läsa en hel fantasy-bok på lovet och jag har inte ens börjat på den. Dessutom så måste jag renskriva film-manuset, baka, städa och en massa annat som jag redan har glömt, som står uppskrivet på en lapp, som jag också har glömt... nånstans.

Inga kommentarer: