onsdag 14 november 2007

Det rinner över.

Vi som skulle hinna filma hälften av scenerna idag. Vi har hunnit typ... några små snuttar ur två olika scener. Och inget blir som man har tänkt sig.
Vi gör en parodi av Snövit och jag har två roller; Glader och den elaka drottningen :D

Jag får en massa olika känslor när jag lyssnar på låtar som jag var helt nerkärad i för ett år sen. My chemical romance till exempel. Det finns så mycket som jag förknippar med de låtarna. Vara ensam, bärbar dator i soffan hemma hos mormor, sitta i bussen med Felicia på väg hem från skolan, A-One mp3:n som jag köpte av Erik, åka till Älvsbyn en fredag eftermiddag med F, J, J och J, tuggummiautomaterna på Konsum... En massa bilder blixtrar förbi i huvudet.
Och Linkin Park, Evanescence, Kutless, Within Temptation... Och "Heaven" med DJ Sammy, den lyssnade jag jättemycket på i 6:an när jag hade så ont i ryggen. Och Roxette förstås! Det var sommaren 2006 i Nausta, massa minnen :) Och The Sounds, Elin Sigvardsson, Amy Diamond - "Another Day", Hakuna Matata m.m. Och Åsa & Jessys Lugna Favoriter, det var tider det! SPA ;)
"Speeding cars" med Imogen Heap = biltvättning en stekhet sommardag. "Hurt" med Christina Aguilera = massa minnen! "Lose yourself" med Eminem, länge sen!
3 Doors Down "Here without you" = åka jeep på väg till jordgubbsodlingen.
Avril Lavigne... "Nobody's home", "Complicated", "Losing Grip". Massa minnen!
"Saga utan lyckligt slut" med Vildsvin! "Nothing compares" med Sinead O'Connor.
Låtarna från Idol 2006. "She will be loved" med Markus Fagervall, "I don't want to be" med Erik Segerstedt, "Öppna din dörr" med Danny m.m.

"Mina tårar blir till blod", "Du var mitt allt" och "Alla har sin själ" <333

Det tar aldrig slut.

När jag tittar på gamla bilder kan det plötsligt dyka upp en låt i huvudet. Det är ganska kul ändå :) Jag har förresten 13195 bilder i "mina bilder"!! Så går det när man aldrig rensar eller sorterar.

Min mp3 är borta sen flera månader tillbaka. Ett halvår kanske. Jag saknar den. Jag vill ha en ny. Kanske i julklapp. JUL?! Ja jisses, folk börjar redan prata om julen! Lugna er.

So hold me when I'm here
Right me when I'm wrong
Hold me when I'm scared
And love me when I'm gone

Jag kanske borde börja skriva en önskelista...

Nä, det här blev för mycket för mig. Låtar, bilder, tusentals minnen som blixtrar förbi, tankar om julen, försvunna saker... hujja. Jag svämmar över. Känner mig som en kanna som står under en vattenkran som aldrig slutar spola. Det rinner över.

(Hur ska jag göra med konfirmationen???)

3 kommentarer:

Anonym sa...

"spår 17" låter iiiiiinte som att den kommer fårn mig inte *visselvissel* Det är Vildsvin - Saga utan lyckligt slut. TACK för att du skriver blogg igen! fortsätt! every day bruden! <333

Anonym sa...

"spår 17" låter iiiiiinte som att den kommer fårn mig inte *visselvissel* Det är Vildsvin - Saga utan lyckligt slut. TACK för att du skriver blogg igen! fortsätt! every day bruden! <333

Anonym sa...

oj ursäkta spam. men blogspot.com är helt cepe för mig. det funkar aldrig när man trycker på nån knapp!!!