tisdag 15 februari 2011

The streets of Svartöstaden

Förra onsdagen gjorde jag och Erik en spontantripp till Svartöstaden, där jag aldrig hade varit förut. Kameran hängde med!

Gatorna och husen var jättefina.

Erik var på topp.

Det var rasrisk (tydligen?).

Jag hittade en fin husgavel.

Och ett fint fönster.

Erik vandrade omkring längs gatorna i jakt på motiv att fota.

Jag hittade en dörr.

Erik var nöjd med sina bilder.

När våra fingrar och tår var alldeles stelfrusna gick vi tillbaka till exakt samma ställe som vi hade klivit av bussen på, och väntade på nästa buss hem. Den kom efter bara fem minuter. Hemma hos Erik drack vi varm choklad innan jag vandrade den korta biten (över taket) hem till mig. Lyckad dag!

7 kommentarer:

Erik Benjamin Stubbfält sa...

Tur att man är på topp.

Louise sa...

Oh, så himla fina foton - ljuset är ursnyggt! Och jag dör lite på skärpan på femte fotot.
(Har du fått din nya "lilla" kompis än? (ja, Erik avslöjade ditt kameraköp.))

Och du borde tjata på Erik att Inte klippa sig på ett tag....

sv: Jag trodde aldrig aldrig jag skulle få så många frågor men ja.. numera har jag mellan sextio och åttio läsare per dag (även då jag inte uppdaterar, hrm) så ja.. kanske inte ska vara förvånad. det är läskigt, jag kan nog inte ens räkna ut vilka hälften av de där sextio personerna är.

Zandra sa...

Din bror passar verkligen i längre hår. Och, åh, vad fint Svartöstan verkar vara!

alma sa...

åh, du får på något sätt ett speciellt ljus i dina bilder. grymt snyggt!

Louise sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Louise sa...

sv: Åh, jag kommer vara SÅ avundsjuk! Vill med ha ett nytt hus, börjar kännas att Malte (<3) har några år på nacken. Hrm. Efter sommaren kanske, om jag inte råkar resa och festivala upp alla pengar, heh.

Ja, det är rätt många! Fint att bli uppskattad men ja.. skulle vilja veta mer om vilka alla är, men inte ens en fjärdedel avslöjar sin existens.
Jag tycker om din blogg! Det är liksom lagom mycket uppdateringar och helt rätt kombination av foton och text. (:

Louise sa...

sv: Ja, min 40D har jag ju bara haft i lite över ett år, men jag köpte den begagnad så den är snart fyra år gammal. Men jag tror jag borde kunna få några tusen för hus+objektiv+batterigrepp+minneskort ändå (hoppas i alla fall)!
Just precis nu känns en 7D oooootroligt lockande! Men vi får se vilket utbud Canon har till hösten, för allra allra helst vill jag ha en fullformats, men det är ju rätt många tusen som försvinner då.

Jag gjorde det, en gång för rätt länge sen, men de som läser svarar nästan aldrig. Mystiskt.

Blogga mer, i så fall! (: Och jag förstår det där med fler läsare. Är man nöjd med sin blogg och så vill man gärna att fler ska uppskatta den.