fredag 14 januari 2011

Shoreline

Anna Ternheims version av Broder Daniels "Shoreline" är en låt som jag aldrig blir less på. Den är så vacker rakt igenom. Originalet är också otroligt bra, den lyssnade jag på långt innan Anna Ternheims version kom. Men alltså, jag hjärta piano. Jag har alltid varit väldigt svag för pianocovers, eller pianomusik över huvud taget. Det går rakt in i hjärtat på mig.

Det jag egentligen ville berätta är att jag har börjat spela "Shoreline" på piano och försöker göra den så lik Annas version som det bara går. Det har varit lite svårt att hitta hjälpmedel i form av noter, ackord eller covers på youtube (där man ser hur de spelar), men jag klarar det ändå. Jag börjar ofta spela låtar som jag aldrig blir klar med, men den här tänker jag verkligen lära mig till hundra procent.

2 kommentarer:

Louise sa...

Jag tror det var Annas version av Shoreline som fick mig att fastna för henne, och jag hörde den nog innan Broder Daniel kom in i mitt liv.
Jag älskar hur hon gjort den så extremt skör. Oh, fina finaste Anna.

Inger sa...

Du är så duktig på att ta ut och spela låtar som dom låter i original. Och du ger dej inte förrän du kan :)