tisdag 14 december 2010

En kylig tisdag

"Jag kanske valde fel dag att göra come-back", tänkte jag när jag gick till skolan i morse efter att ha varit sjuk i en vecka. Jag trodde inte att min stadsfjolla till termometer kunde visa kallare temperaturer än -13 grader, eftersom den inte har gjort det hittills i vinter. Men. Idag visade den -19 och då är det kallt. Förmodligen ännu kallare än -19. Men. Vi är norrlänningar och vi ska klara det här tillsammans! Jag och min termometer alltså.

Ha en varm och gosig tisdag!


Tre timmar senare: herregud, jag måste bara få berätta att det är -26 grader här i Luleå.

3 kommentarer:

Inger sa...

Såg en prognos som utlovar -35 nästa vecka... Jag kurar i soffan idag:)

Eric sa...

Men nu verkar det snart komma lite snö snö snö :) Mysmusik i december: Dropkick Murphys - Forever

Anonym sa...

I Luleå blåser det ju alltid så man får alltid lägga till flera grader. Tänk dig -35 plus köldfaktor. Tur man inte bor i stan
BrittMarie