onsdag 8 december 2010

Attans

Alla planer på träning får skjutas upp eftersom jag har blivit förkyld. Mitt en-veckas-kort på Inpuls går förlorat. En enda gång hann jag träna, det var ju ynkligt. Men blir man sjuk så blir man, även om det tar emot att säga så.

Jag tycker inte om att bara sova, se på tv och tycka synd om mig själv. Det är verkligen inte min grej. Jag avskyr att vara hängig och att tappa luktsinnet, smaksinnet och matlusten.
Men äta bör man, annars dör man. Därför ska jag göra mammas himmelska purjolökssoppa med vitlöksbaguetter till middag! Det är världens bästa förkylningsmat! Hur sjuk jag än är så är det (nästan) alltid lika gott. Eric har erbjudit sig att gå och handla åt mig efter skolan, hur snällt som helst! Annars hade jag inte kunnat göra supersoppan, och inte heller särskilt många mackor till frukost/kväll eftersom både bröd och smör i princip är slut.

Nä hörni, det enda jag kan göra är att vila upp mig, fortsätta lyssna på vacker Lejonkungen-musik och ta nya tag när jag blivit frisk!

3 kommentarer:

Camilla sa...

Låter super gott och som en bra kur på en förkylning;D Krya på dej

Louise sa...

Soppa och vitlöksbröd, mums!

Krya på dig, det är verkligen sämst att vara sjuk (särskilt i gratis-träning-tider).

Inger sa...

Passa på att njuta av lugnet och av att du inte behöver delta i julstressen;)