torsdag 5 augusti 2010

Lägger pannan i djupa veck

Jag funderar faktiskt på att starta en ny blogg, göra en ny header och "börja om på nytt". Jag är övertygad om att det skulle kännas mycket roligare då. Jag tycker fortfarande om att skriva blogg och jag gillar att dela med mig av mina tankar och min fritid, just för att jag tänker så mycket och gör så mycket roliga saker. Men eftersom mitt Photoshop har fått spader så har jag ingen möjlighet att redigera bilder längre. Och vad är en blogg utan bilder? Inte alls lika intressant, tycker jag. Dessutom skulle jag gärna vilja ha lite nya bilder på mig själv, jag har ju inga alls från det senaste året. Botten! Min blogg känns verkligen som "Åsa 2009". Gamla Åsa. Ja, ni vet ju själva hur mycket man hinner förändras på ett år. Min blogg är inte JAG längre.

Det jag måste göra först av allt är att fixa mitt Photoshop CS3 på något sätt. Jag har massor av nya bilder att redigera, men det är definitivt något fel eftersom det tar ungefär tio minuter att öppna en enda bild. Dessutom så hänger sig hela datorn så att jag inte kan göra något annat under tiden, och jag tror nog att ni förstår att jag inte orkar redigera några bilder när det är så. Halva utrymmet på hårddisken är ledigt, så det är inte det som är problemet. Jag blir inte klok på det här. Jag avskyr verkligen när saker inte fungerar som de ska!

Så vad tror ni om en ny blogg med nya fräscha bilder, nya färger och nya texter? Ni slutar väl inte att läsa för att jag byter webbadress?

7 kommentarer:

Claes Thomas sa...

Låter som en toppenidé! BRING IT OOON!

Inger sa...

Bra idé! Jag fortsätter att läsa det du skriver, var du än skriver det.

Zandra sa...

Sv: Tamron 17-50mm f/2,8 är ett finfint objektiv. Då jag väl använde det som mest, så fick jag jättefina bilder. Något som var lite synd var dock att jag inte riktigt förstod det braiga i objektivet förrän jag skaffade mitt fasta 50mm, för innan dess hade jag bara använt mitt 17-50mm. Men, åh, skärpedjupet blir helt fantastiskt med det, det är ju stor bländare och perfekta normalbrännvidder.

Något som är lite synd är dock att det tog stryk av kylan förra året och är numera näst intill oanvändbart. (Jag var dum och skulle använda det precis efter jag hade kommit hem från en promenad i flera minusgrader, dumdumdum).


Men, jag rekommenderar det, verkligen!

J-L-O sa...

Håller med Inger och Eric.!
Kul att du tog dig tid att skriva ett nytt inlägg nu när jag har påmint dig:D Tummenupp!!!
/Johan

camilla sa...

Var du än är , söker jag upp dej ;D

Sofie sa...

Gör det som känns rätt, vi följer dig tätt i fotstegen! :D

Kram /Sofie

Anonym sa...

Jag hakar på :)
BrittMarie