söndag 4 april 2010

Med bar väg under fötterna

Påskhelgen har varit väldigt bra, trevlig, lagomt vilsam och välbehövlig på många sätt. Torsdag, fredag, lördag och halva söndagen har jag varit hos pappa och Carina i Bredsel. Jag har ägnat mycket tid åt min fantastiska hund Tello, promenerat nere vid älven, sprungit på de bara asfaltvägarna, övat på att bland annat backa, parkera och vända bilen på trånga utrymmen, satt ihop och hängt upp ett skåp med Erik och pappa, försökt avslöja var alla flugjävlar i mitt rum kommer ifrån, läst "Om jag kunde drömma" av Stephenie Meyer, sett lite film, umgåtts med min bror (fram till igår, då han tog tåget till Göteborg), umgåtts med pappa och Carina förstås, hjälpt pappa att dra hem husvagnen från skjutområdet idag, sovit gott om nätterna och ätit massvis med god påskmat och smaskiga efterrätter!

Och vilket härligt väder vi har haft! Vårvintersolen har strålat värme över Bredsel varje dag och fått mig att lämna vinterjackan orörd på kroken i hallen hela helgen. Om jag hade haft ett par dugliga solbrillor (måste ut och leta efter ett par!) hade jag med glädje låtit dem växa fast i mitt ansikte. En vårjacka ska jag också jaga efter någon dag. Men jag känner ingen stress - herregud, det är ju en hel ledig vecka kvar! Är det inte underbart, så säg!

Jag behöver det här. Ja, det gör jag definitivt. Det är lugnande för min själ, så länge det är så som det är just nu. Så länge jag använder min tid och energi på rätt saker och så länge jag ser till att ta hand om mig själv. Det handlar mer om mig själv än om min omgivning. Jag vill behålla den här känslan oavsett var jag befinner mig och om jag är ledig eller inte.

Inga kommentarer: