måndag 12 april 2010

Efter en lång tids väntan

Igår när Annakarin uttryckte sin förvåning över hur lite jag bloggat under påsklovet, blev jag faktiskt förvånad själv. Det är hela åtta dagar sedan jag bloggade senast! Jisses. Jag tog helt enkelt ledigt på riktigt.

Tisdag till söndag har tillbringats i underbara Hollsvattnet. Direkt när jag kom dit fick jag veta att Britt-Maries shettis hade fått föl dagen innan. Jag blev oerhört glad och gick dit direkt. Aldrig har jag sett ett så sött föl, han är helt otroligt söt! Xenon heter han. Jag har varit där och hälsat på varenda dag, och passat på att rida Lalle två gånger. Han blir så glad över att få sällskap och att få komma iväg en stund.

Onsdagen blev en hel skoterdag tillsammans med Eric, Johan, Robin, Emil och Jonas. På torsdagen gjorde vi en misslyckad skoterutflykt, som vi avbröt ganska snabbt. Snön räcker inte till längre. På fredagen gick jag på stan i Piteå med Camilla medan Eric och Thomas drog iväg på sina älskade jaktbutiker. Jag köpte en jacka, en sjal och en present åt Stina. Vi åkte direkt från Piteå till Älvsbyn för att bowla och äta pizza. Det var jag, Eric, Erik, Stina och Kalle och vi hade jättetrevligt ihop. Lördag och söndag har varit härliga dagar med härligt väder. Vi har varit ute mycket och bara tagit dagarna som de kommit. I lördags följde jag med Eric på rävjakt. Ingen räv syntes till, men det var spännande ändå. Karateträningen är återupptagen igen efter min långa förkylning plus påskuppehåll. Jag är tillbaka på mattan tre dagar i veckan, oh yes. Det känns bra.

Nu har ni fått en liten resumé, även om jag med all säkerhet har glömt flera saker som jag hade velat berätta om. Men äsch, det gör ingenting. Nu börjar vi på en ny kula och blickar framåt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Känn ingen press att skriva... :)
/Annakarin