tisdag 2 mars 2010

Sova sova sova säng säng säng

Mamma frågade mig här om dagen om jag vill ha en större säng. Jag blev jätteglad. Jag har länge (okej, sen jag blev tillsammans med Eric) tänkt att jag skulle behöva en bredare säng, men inte velat fråga eftersom den säng jag har knappt är två år gammal. Mamma har insett att det inte längre fungerar att släpa runt sängar kors och tvärs i huset så fort någon ska sova över.

Så vi var på Jysk i Piteå och provade sängar idag, och om några dagar kommer min nya 120 cm breda säng stå här i rummet. Underbart! Jag ska ändå njuta av mina sista nätter i den finfina 90 cm breda sängen jag har nu. Om den hade varit lite bredare hade den varit helt perfekt, jag älskar den. Nåja, den kommer ju inte flytta ut ur huset i alla fall - jag får väl gå och gosa med den om jag saknar den för mycket (ha ha).

Det lär inte heller bli fler frusna nätter för min del - jag har fått ett nytt (fluffigt, varmt, gosigt) täcke! Bort med det gamla täcket och den blå filten som tillsammans länge har försökt värma mig, utan att räcka till.

2 kommentarer:

Eric sa...

GRRRRRRRRRREAT! :D

Inger sa...

Stackars barn...du har inte haft det lätt...Men nu ljusnar det:-)