fredag 19 mars 2010

Muse kommer till Sverige i sommar!

Igår fick jag veta att Muse ska spela i Stockholm den 21 juli!!!

På Zinkendamms? De skulle lätt kunna fylla Stadion med 30000 pers, så jag förstår inte riktigt hur de har resonerat. Att Kent gjorde fyra spelningar fyra dagar i rad i Annexet istället för en enda stor spelning i Globen förstår jag inte heller. Annexet rymmer max 4000 pers och Globen rymmer 14000-15000. I och för sig så kan det ju ha att göra med att de stora arenorna redan är uppbokade. Att Muse spelade på Hovet i höstas berodde på att Globen var uppbokad för "Walking with dinosaurs". Massor av barn var där med sina föräldrar medan vi satt och köade utanför Hovet. Vid ett tillfälle, när det var ett par timmar kvar till vårt insläpp, strömmade säkert hundratals barn och föräldrar ut från Globen.

Förra gången bokade jag inte biljetten i tid, fick panikleta efter biljetter på blocket och hade till slut sådan extrem tur att det släpptes extrabiljetter en månad innan konserten. Den här gången ska jag boka en biljett direkt då de släpps! På momangen.

2 kommentarer:

Inger sa...

Jag förstår så väl att de stora banden ibland vill spela på lite mindre ställen. Närmare publiken liksom. Euskefeurat spelade ju för 80 pers i Bredsel vet du:-)

Åsa sa...

Ja, det har du ju rätt i förstås.