måndag 15 februari 2010

Två dagar efteråt

Att tävla på Boden Open var bland det bästa jag har gjort på länge. Jag fick black-out när jag skulle göra min första kata, glömde att sätta in tandskyddet före en av kumitematcherna och fick dessutom springa runt och efterlysa ett par röda fotskydd - men vet ni vad, det spelade ingen roll. Det var min första tävling och jag kände mig lite som en elev som skulle lära sig hur allt fungerade. Jag hade massor av människor runt omkring mig som peppade mig. Eric, Camilla, Anneli, Annakarin, Johan och många fler fanns där och hjälpte mig. Erik, mamma, Åke, pappa och Carina fanns på läktarna. Jag vann min första kumitematch! Jag fick möta fyra tjejer, förlorade mot tre av dem och vann mot en. Jag gjorde mitt bästa och jag fick beröm. Det var SKITKUL och jag är stolt över mig själv. Jag ska absolut fortsätta tävla, nu när jag vet att jag tycker om det.

Erik fotade en hel del under dagen, och jag ser verkligen fram emot att få hans bilder!

4 kommentarer:

Louise sa...

Åh, underbart!
Jag blir som liksom så.. glad av det här inlägget! Jag bara känner din glädje.

Inger sa...

Det var (nästan alltför) spännande att sitta på läktaren och se dej i match efter match! Jag skrek högt när du fick din första poäng, och när du vann en match. Härligt!

Ida sa...

Svar:
Tack. Kul att någon tycker att det är kul att läsa. :)

Jag ska nog ta med kameran någon dag. Kanske nästa vecka då jag har vart där ett tag så man känner sig lite mer bekväm. ^^ Hoppas bara att det inte är fotoförbud eller något sånt!

Anonym sa...

Du är grymt modig .Tänk att du har varit med på en av Sveriges största karate tävling.
det är STORT.