tisdag 19 januari 2010

Rakt igenom

Foten har återhämtat sig väldigt bra men jag har den fortfarande lindad. Jag var med på träningen igår, men tog det ganska lugnt. I slutet skulle vi slå på speciella "slagplankor", som går av på mitten om man slår tillräckligt bra. Jag började tänka på när tjejen i Kill Bill ska lära sig kung fu (visst var det det?) hos Pai Mei och ska slå genom ett träplank. Jag klarade både den lätta och den svåra plankan, men när vi lade ihop dem så att det blev dubbla plankor slog jag så att jag fick ont i handen. Knogarna blev helt ömma, röda och ledsna. Pekfingret blev blått. Efter två försök gav jag upp och spolade handen i iskallt vatten. Men jag är inte färdig med de där plankorna än, de ska nog få smaka på mina nävar fler gånger...

2 kommentarer:

Inger sa...

Ont i både fot och hand! Du är en kämpe:)

Louise sa...

Hahah, snacka om att inte vilja ge upp - det är bra! ^^

Mhhhm, jag gillar scenen i Kill Bill när hon slår sig helt blodig på den där plankan. Helt absurt bra!