onsdag 30 december 2009

Ketchupeffekten

Idag fick jag erfara den omtalade ketchupeffekten. Under den första halvan av dagen hände verkligen ingenting, ingenting och ingenting. Jag kokade gröt, låg och halvsov i soffan rätt länge, spelade lite piano, surfade lite planlöst på internet... Det var -25 grader ute så jag kände inte för att gå ut. Erik roade sig med att blända mig med sin nya (feta) kamerablixt, lika fantasilös som jag. Och sen, just efter att jag pratat med Eric och sagt hur tråkigt allt var, hände allt på en gång. Jag, mamma och Erik åkte på Ica och handlade, hämtade grejer hos pappa, kom hem, diskade ett helt berg av disk, hjälptes åt att laga mat alla tre, samtidigt som vi bakade bröd... Och sen åt vi, samtidigt som vi gräddade bröden. Efter det har jag färgat Eriks hår och packat min väska, och nu ska vi bänka oss i sofforna och se film!

Inga kommentarer: