tisdag 22 december 2009

Dan före dan före dopparedan

Vår julavslutning i Domkyrkan var fin. Isabell i min klass sjöng fint, Frank Häll sjöng "Stilla natt" och alla fick önska varandra en god jul. Jullovet började bra. Jag och Eric åkte hem med Johans och Robins buss, jag slängde i mig lunch och sen gick jag och Eric och tog ut min skoter från logen. Vi (mest jag) körde här ute på ängarna ett bra tag innan vi ställde undan den igen, den här gången bakom huset. Den behöver inte vila i logen mer nu när det har kommit så mycket snö. Vinterns första riktiga skoterkänsla infann sig idag! 3 dm snö, 13 minusgrader och en skoter som går som ett spjut! Jullov, underbara jullov. Det har hunnit bli mörkt nu. Eric fifflar med julklappshemlisar i Thomas och Camillas sovrum och jag väntar på att han ska bli klar. Tänk att det bara är två dagar kvar till julafton. Jag längtar dit och känner mig väldigt nyfiken på hur familjen Nordberg firar jul. Det ska bli jättekul att få vara med! När mamma och Erik dessutom kommer hit så har jag nästan alla samlade på samma ställe, och hur bra är inte det? :-)

2 kommentarer:

Louise sa...

Jag hoppas ni får en underbart fin och trevlig jul. (: <3

Ma sa...

Julaftonen blir trevlig!