fredag 20 november 2009

Alla mekanismerna där bakom

Nu är jag hemma hos mamma i Vidsel för första gången på tre veckor. Förra helgen var jag kvar i Hollsvattnet och för två helger sen var jag hos pappa. Det är snö i Vidsel! Visserligen inte mycket, men ändå. I Luleå-trakterna finns ingen snö så långt ögat når.

Hela förmiddagen satt jag och Amanda Sjölander i inspelningsstudion på skolan och spelade in oss själva när vi läste nyheter. "Klockan är kvart i fem, här är ekot..." Klockan tolv gjorde jag mitt sista prov på matte A. Det var ett nationellt prov från 2008 och jag hade tre och en halv timme på mig. Jag utnyttjade inte riktigt hela tiden, men jag satt längst av de som var där (vilket inte var många). När jag kände mig klar och nöjd tog jag min ryggsäck och min feta bag och promenerade långsamt till Kioskbaren och plockade ihop en påse med lite gott lösgodis innan jag gick vidare till busstationen. Åkte 16.20 från Luleå och kom till Vidsel 18.10. Mamma har varit i Boden och Harads idag och kommer hem om ett tag. Hon lämnade potatisplättar som jag har ätit med stekt bacon och hemkokt lingonsylt. Och nu har även godiset hoppat fram ur påsen :-)

Pianot och "River flows in you" väntar på mig!

Inga kommentarer: