lördag 29 augusti 2009

Stort för mig!

8 augusti skrev jag:
"...Men när jag fick veta att Muse spelar på Hovet i Stockholm i oktober började jag fundera över mina prioriteringar. Och eftersom jag redan har bokat Coldplay i Stockholm den 22 augusti, så är det mer värt för mig att få gå på Muse-konsert än att åka till London för att se Coldplay ännu en gång i år. Jag har väntat på att Muse ska komma till Sverige. Och nu kommer de, den 24 oktober. Erik och Louise ska dit, och jag tänker inte stanna hemma. Jag kan bara inte missa det här!
"

Så här är det: jag ska se Coldplay på Wembley Stadium den 19 september, och jag ska se Muse på Hovet i Stockholm den 24 oktober. Så är det bara. Sen är året fulländat. Jag har fått allt jag kan önska mig i musikväg, tre (för mig) enormt stora konserter inom loppet av tre månader. Det kommer förmodligen aldrig mer hända i mitt liv.

2 kommentarer:

Louise sa...

Åh, så himla underbart att du får chansen att se båda konserterna! Du har alltså hittat en ståplatsbiljett till Muse? :D

Åsa sa...

Louise: Nej, jag har ingen ståplatsbiljett än, men det kommer ordna sig tror jag! Det är ju ett tag kvar, och jag har sms-bevakning på alla Muse-biljetter på blocket :)