måndag 13 juli 2009

Som att bygga pussel

Jag och Eric har massor av projekt på gång, känns det som. Ett av projekten är vårat nya rum (före detta TV-rummet i deras hus). Vi har nu hunnit måla tre väggar vita. Den fjärde väggen finns det fortfarande en del frågetecken kring. När det gäller möbler så finns det också en hel del frågetecken just nu. Det lär iallafall bli bra i slutändan :-)

Ett annat projekt är att vi ska sälja mopparna och köpa en epa :-D Erics moppe finns redan p
å blocket. En Kymco Super 9, för er som är intresserade. Min Kymco kommer dock inte ut på blocket förrän efter Malmö-resan, har jag tänkt. När det gäller epa så ska vi ha en Volvo 142:a eller en Merca, ingen duett. En i Älvsbyn ville byta sin duett mot Erics moppe, men han tackade nej. Dessutom så är jag i skotertankar. Det har jag egentligen varit ända sen i vintras. Jag säger bara... BLOCKET! Vi är blocket-nördar :-)

Vår Malmö-resa närmar sig med stormsteg! På lördag kväll åker vi! Om jag inte har nämnt det tidigare, så ska vi på ett karateläger. Och det är inte vilket karateläger som helst...! Jag har börjat ladda upp. Idag köpte jag ett tandskydd, så att jag förhoppningsvis får behålla alla mina
vackra tänder. Synd vore det väl annars...

Jag har en känsla av att jag sitter och bygger pussel just nu. Ett stort pussel, sisådär 1000 bitar. Det gäller att få allt på plats. Om en bit ligger fel, förstörs hela pusslet. Det är ett tag sen jag tog fram pusslet, hällde ut alla bitarna på golvet och började bygga. Jag har hunnit en liten bit, kanske 100 bitar. Det är mycket kvar att pussla ihop innan hela bilden är klar, innan jag kan se helheten. Den vackra utsikten över ett blomstrande Paris. 1000 bitar av himmel, hustak, kyrktorn, fina parker, gator och gröna träd.

Inga kommentarer: