torsdag 4 juni 2009

If you don't use it, you lose it

Den här veckan har vi jobbat med musikalen två kvällar, måndag och onsdag. Jag undrar hur många timmar sammanlagt vi lägger ner på musikalen varje år... Enormt mycket tid! Vi började med den här musikalen tidigt på vårterminen. Det som tog mest tid var att bestämma vad vi skulle göra för musikal och sen skriva manuset. Vi gör alltså Lejonkungen i år. I mänsklig version, dock. Det känns som att vi har gjort ett bra jobb, men vi har för lite tid nu på slutet (som vanligt). På onsdag nästa vecka har vi föreställningarna. En klockan ett på dagen och en klockan sju på kvällen. Det gäller att få kläm på allt innan dess!

Imorgon är min sista "vanliga" skoldag. Sista gången jag besöker mitt klassrum. Skönt! Och lite vemodigt. Snart skiljs vi. Femton själar som har hållt ihop länge (vissa av oss i 9-10 år) och varit med om mycket tillsammans.

Mitt sommarjobb på RFN börjar nu på måndag. Jag ska jobba där i tre veckor, på fordonsavdelningen, förmodligen mest i verkstan. Jag tror att det kommer bli helt okej :-) nästa vecka tappar jag dock två arbetsdagar - en för musikalen och en för skolavslutningen.

Eric kommer vara här hela helgen <3 förra helgen "tappade" vi helt eftersom jag var i Ö-vik. Nu ska vi ha en lugn hemmahelg och äta gott, sova i stugan på gården, kanske åka på fisketur eller ta en skogspromenad. Göra vad som faller oss in.

Trevlig helg!

1 kommentar:

johan.j sa...

hoppas att du och eric får det skönT. I HELGE^N:)