måndag 11 maj 2009

Jag längtar till sommaren

Min och Erics helg har varit jättebra! Älvsbyn Runt gick finemang, vi kom ju inte sist iallafall :-) Förutom det har vi kört moppe till Bäckdal med Jonas, hälsat på mamma (har ju varit hos pappa), sovit i stugan, sett film och lite annat. Jag har säkert glömt något viktigt. Eric har tränat på att jonglera med tre bollar och jag har haft det lite si och så med min moppe. Eric stannade ända till 8 igår kväll, eftersom han inte skulle träna.

Skoldagarna känns bara som en enda gröt av dagar, det är helgerna som lyser upp tillvaron mest. Snart går vi ut nian. Snart. Det känns skönt på flera sätt. Tråkigt också, men mest skönt. Så känner jag just nu. Jag längtar väldigt, väldigt, väldigt mycket till sommarlovet!

Ikväll ska jag flytta till mamma, för ett par veckor framåt.

Inga kommentarer: